• selamat dtg
  • jkkp
  • komited
  • MC&I

Prestasi Piagam Pelanggan

Pencapaian Perlaksanaan Piagam Pelanggan Jabatan Perhutanan Negeri Perak Bagi Januari 2020


Bil.

Piagam Pelanggan

Bilangan aktiviti yang menepati sasaran
 

1.

Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan

Menepati sasaran 1 minggu

Melebihi 1 minggu tetapi tidak melebihi 2 minggu

Melebihi 2 minggu

 

1

 

1

 

0

2.

Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus

Menepati sasaran 2 minggu

Melebihi 2 minggu tetapi tidak melebihi 4 minggu

Melebihi 4 minggu

1

0

0

3.

Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima

Menepati sasaran 2 minggu

Melebihi 2 minggu tetapi tidak melebihi 4 minggu

Melebihi 4 minggu

1

0

0

4.

Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan

Menepati sasaran 2 minggu

Melebihi 2 minggu tetapi tidak melebihi 4 minggu

Melebihi 4 minggu

0

0

0

5.

Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Kompleks Latihan Perhutanan Sg. Siput (U) , Sekolah Perhutanan dan Kepong akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga

Menepati sasaran 1 bulan

Melebihi 1 bulan tetapi tidak melebihi 2 bulan

Melebihi 2 bulan

1

0

0

6.

Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan

Awal tarikh

Menepati tarikh

Melepasi tarikh

0

0

0

7.

Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan

Menepati sasaran 4 bulan

Melebihi 4 bulan tetapi tidak melebihi 5 bulan

Melebihi 5 bulan

5

0

0

8.

Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi

Menepati sasaran 1 bulan

Melebihi 1 bulan tetapi tidak melebihi 2 bulan

Melebihi 2 bulan

0

0

0

9.

Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut

Menepati sasaran 1 bulan

Melebihi 1 bulan tetapi tidak melebihi 2 bulan

Melebihi 2 bulan

0

2

0

10.

Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima

Menepati sasaran 3 hari

Melebihi 3 hari tetapi tidak melebihi 7 hari

Melebihi 7 hari

3

1

0

 
/div>

Caj Perkhidmatan Hutan Lipur

Senarai caj-caj penggunaan perkhidmatan di Hutan Lipur. Klik Disini

Tumbuhan Ubatan & Biodiversiti

Senarai maklumat mengenai tumbuhan perubatan dan biodeversiti. Klik Disini

Hutan Lipur & Hutan Taman Negeri

Senarai maklumat disediakan. Klik Disini

jata doeinstundmpmjkptgjupemjpnjmgnahrimwatermalayNREmysmsintegriti
 
Perakirimmscsprjpamof 29    LHDN logo  mygovmobile logo

.
  |
Jumlah Pelawat :: 875944
|
Kemaskini Terakhir: Jumaat 06 Mac 2020, 11:28:06.
Hakcipta Terpelihara © 2019 Jabatan Perhutanan Negeri Perak.
Persiaran Meru Utama, Bandar Meru Raya, 30020, Ipoh Perak.
Tel. No 05-5288100, 05-5288071, 05-5288072, 05-5288073, 05-5288075 | Fax No : 05-5288101
| Email : webjpnperak[at]forestry[dot]gov[dot]my
Paparan terbaik menggunakan dengan resolusi 1024 x 768